2013/07/10

余談ですが、、、雑誌Oliveオリーブ: It's off the usual subject... fashion scrapbooks from 90's.


私と同年代の方はご存知の方も多いかと思いますが、その昔、「Oliveオリーブ」というファッション雑誌がありました。
当時高校生だった私はそれが大好きで、集めた雑誌でスクラップブックを作っていました。
2013年、、、久々に実家で自分のものを整理していたときにこのファイル(スクラップブック)を見つけ、デジタルスキャンすることにしました。

ファンの方も多かったと思いますが、ぜひ皆さんと懐かしい思い出をシェアしたくて報告することにしました。

雑誌は私が好きなページや切抜きだけなので、全ページではありませんが、(その分個人的なテイストが出てて恥ずかしいですが、、、。)懐かしい日々を思い出しつつ、ぜひご覧ください。

http://www.flickr.com/photos/hoku_hoku/collections/72157634576563666/

とりあえず、一号分まとまりました。↑
今後追加していきます。


Here, I will introduce my teenage memories. There was this magazine called, "Olive" in Japan in 90's. I was very much into its fashion and life style. I could say this magazine seriously influenced my motivation to go abroad.
Here after ...years past, I found scrapbooks which I archived all my favourite pages from the magazine.

I am not sure if you people who are in "Western countries" feel special about what it represents as the magazine is sort of introduction to "imaginary" ideal life style in France, Europe, San-Francisco or N.Y., place exotic to Japanese teenagers in 90's. Well, pictures are still beautiful and I still wish I had some of the dress they introduce!

http://www.flickr.com/photos/hoku_hoku/collections/72157634576563666/

Here is the first digital archive.
I am going to add some more pages soon.




Please click this to rate my blog./ブログランキング参加中!

0 件のコメント :

コメントを投稿